Pages

Saturday, July 13, 2013

Tillbaka i paradiset

Idag åkte jag efter en kort paus i stan tillbaka ut till Lökvik. Radio Rock var vänlig nog att påminna mig om vart jag var på väg genom att spela Guns N' Roses Paradise City genast då jag startade bilen: till mitt paradis på jorden. Resan gick bra trots att den sista färjetappen kördes av den mycket mindre Knipan i stället för Alfågeln och jag därmed inte kunde köpa något kaffe ombord på den båten (Knipan har inget café). Framme på Lökvik hann jag precis packa upp och byta kläder innan det var dags att vandra knappa 100m in i skogen för att fira min farbrors 50-årsdag. Vädret var härligt soligt hela vägen fram till Kumlinge, vilket gjorde 50-årsfesten desto mer trivsam då alla kunde njuta av solen samtidigt som vi njöt av kaffe och kaka. Att träffa alla kusiner från min farbrors familj var också ett stort plus i kanten! Här ute förblir jag nu ända till nästa torsdag.

Take me down to the paradise city...won't you please take me home!

Spoven sedd från Knipans däck, båda på väg in till Lappo.

No comments:

Post a Comment