Pages

Monday, December 23, 2013

Raskasta Joulua backstage: konsert 2

Den andra konserten började kl. 21, och timmarna mellan den första och den andra konserten lyckades Tova och Anton få tag på var sin biljett till showen, vilket gjorde att inte bara solisterna utan också jag hade fans i publiken (hehe!). Kören sjöng med i samma låt som under den första konserten, men den här gången gick jag inte ut till publiken efteråt utan stannade kvar backstage för att kunna smalltalka lite med alla solister alltid då de kom upp från omklädningsrummen för att vara färdiga att gå in på scen. Det märktes att de alla också körde med större fiilis den andra konserten eftersom de inte måste tänka på att fatta sig kort för att hinna avsluta konserten i tid för den andra. Dessutom fick alla sina platinumskivor i slutet av konserten!

Bild från konserten, tack Henriikka för den!

Och när jag ju en gång var där och umgicks med alla dessa fantastiska personer måste jag passa på att ta lite fanfoton med dem på samma gång. Tyvärr missade jag Antony Parviainen och Ville Tuomi.


Marco Hietala och Tuple Salmela. Marco är precis så rolig som han verkar på scen också.


Ari Koivunen och JP Leppäluoto. Ari var en väldigt trevlig kille som det gick lätt att småprata med, speciellt som han berättade att han förstår svenska väldigt bra men inte tycker att han kan tala det. JP var otroligt trevlig och rolig, hela han bara utstrålade glädje och spexanda.


Ilja Jalkanen och Elize Ryd. Elize var, som alla svenskar, överraskad över att det fanns någon svenskatalande närvarande, men det jag hann prata med henne lämnade ett positivt intryck. Ilja var nog den jag talade mest med under hela kvällen. Verkligt trevlig kille och lätt att samtala med om precis vad som helst!


Pasi Rantanen och Jarkko Ahola. Pasi hann jag inte tala desto mer med, men Jarkko blev det pratat lite ditt och datt med. Den killen gick på höga varv bakom scen!


Antti Railio, otroligt sympatisk person! Både förstod och talade svenska riktigt bra, vilket jag märkte då han satt och diskuterade med Elize. Ville både ha en fistbump och en kram innan han gick ut på scen!


Jag fick också allas autografer på mitt artistpass. Alla skrev på framsidan, förutom Ilja som ville vara speciell.
Defintivt en av de bästa dagarna någonsin, jag hoppas ni förstår varför.

1 comment:

  1. Inte alls dödens avis på att du fått träffa Elize D: D: D: D: D: D: D: // Nessi

    ReplyDelete