Pages

Monday, January 17, 2011

Ledighet

Ja den kan jag vinka adjö till nu. Om ungefär 10 timmar ska jag befinna mig i en föreläsningssal och lyssna på den första föreläsningen i Ohjelmoinnin jatkokurssi (java). Därefter får jag njuta av några timmars fritid innan TäfLans årsmöte börjar kl.17, men antagligen går den tiden åt till att titta på de första programmeringsuppgifterna. Life's awesome...awesome...awewaaaaah.
Egentligen vill jag bara fortsätta ha ledigt. Men som Shigeru säger i Över näktergalens golv: "Som floden ständigt rinner förbi dörren, så ligger världen ständigt kvar där ute. Och det är i världen vi måste leva."

Som tur har de sista dagarna av lovet i alla fall varit ganska så underbara. Tatu tog ledigt både torsdagen och fredagen, så vi har spenderat så gott som all tid tillsammans mellan onsdag eftermiddag och söndag/måndag natt. Bland annat har vi sett på From Russia With Love och Friends season 8, spelat Assassin's Creed II, varit i baren tillsammans med kompisar (och Tova!), firat Panus födelsedag, gräddat våfflor och rollspelat tillsammans med Leo och Stella (min karaktär kan tydligen se demoner numera...intressant!), spelat League of Legends och sovit långa nätter bredvid varandra. Att vakna upp bredvid Tatu är nog något av det bästa på morgnarna.

Nu kanske jag skulle ta och gå till sängs så att jag hinner sova något också och inte somnar på föreläsningen. God natt!

No comments:

Post a Comment