Pages

Friday, September 7, 2012

Det viktigaste

Det känns som om jag har en produktiv fredag bakom mig, kanske för att jag fått flera saker avprickade på min mentala checklista över saker som jag vill och borde göra.
Det började med att jag äntligen fick en till spexkoreografi färdiggjord i förmiddags. Jag gjorde faktiskt över hälften av den redan i måndags, men den sista tredjedelen fick jag kämpa med mycket mer än jag förväntade mig. Nu återstår bara att testa den med de berörda skådespelarna och se vad som inte fungerar (alternativt fungerar) och eventuellt måste ändras. Jag har ändå stora förhoppningar om att de båda berörda skådisarna kan leva upp till mina förväntningar!
Dagens andra punkt på checklistan var att gå till butiken. Otroligt spännande, eller hur? Men nu är jag åtminstone så välförsedd med mellanmål att jag borde klara av det inkommande övningsveckoslutet (vad jag inte ser fram emot med det är de tidiga morgnarna, men man kan inte få allt man vill ha).

Lite senare på eftermiddagen åkte jag iväg till Storkärrs sjukhus i Månsas för att hälsa på min mormor, som ligger där efter att ha brutit lårbenet. Hon håller redan på rehabiliteras till att börja gå igen, men det var främst hennes mentala tillstånd som gjorde mig mycket lättad. På sista tiden har hon börjat vara mer förvirrad än tidigare, och kan ibland fråga efter personer som varit döda i många år, för att sedan vara helt klar i huvudet igen och prata om något dagsaktuellt. Mamma sade att det verkade värre då hon bara ligger ner mest hela dagarna, men det var bara en gång under hela mitt besök som jag märkte att hon skulle ha talat om något konstigt. Det gav mig en stor lättnadskänsla, för hon har hittills varit så (jämförelsevis) frisk trots sina 92 år att det gör mig orolig att höra att hon ibland glömmer bort saker och ting.

Dagens sista programpunkt var Matteusfredagen i Matteuskyrkan, med en kort fredagsmässa (eller om man vill kalla den ungdomsmässa) och därpåföljande kvällsmat och trevlig samvaro. Den här fredagen var speciellt tänkt för de ungdomar på vars skribaläger jag jobbade i juni, och jag märkte att det var riktigt roligt att återse så många av dem och hjälpisteamet. Daniel gjorde oss också alla väldigt uppspelta då han spelade upp flera videon från lägret, inkluderande Soppa&Muggs första uppträdande med Pyttipanna på beach partyt och grupp 3:s väldigt uppskattade video med korta sketcher om olika personer och händelser på lägret, t.ex. Mixu vid handtvättningsstället, Viktor Magnus' korttrick och Daniel som sjunger Loreens Euphoria. Jag lovar att den videon var minst lika rolig nu som när jag såg den första gången!

Efter en sådan här dag är det skönt att komma hem och se på lite How I Met Your Mother tillsammans med Tatu, och kanske spela lite Guild Wars 2. Imorgon väntar en tidigt väckning, långa träningar och inledande sits på kvällen. Mycket lovande!

Den här ryan, som vi började på under Lekis 1:ans läger, hade mycket fler band i sig idag!


P.S. Ninni och Pontu S, vi saknade er på Matteusfredagen!

1 comment:

  1. saknade er alla där jättemycket också! låter ju som ni haft det super häftigt :D

    ReplyDelete