Pages

Monday, September 17, 2012

NATOM

Måndagskvällen börjar göra sig påmind med trötthet, trots att jag knappt gjort något skolarbete alls idag. Men det är för tillfället lite svårt att hållas kvar i verkligheten när så mycket annat pockar på ens uppmärksamhet. Spexet kräver fortfarande mycket uppmärksamhet, om än mest undermedveten sådan nu, under de tider jag inte håller koreografiövningar, och det känns svårt att fatta att det är under en månad kvar till premiär. Det ska verkligen bli spännande att se slutresultatet av ungefär ett års arbete.
Vad som verkligen förbryllar mig är att jag knappt ägnat en enda tanke åt NATOM, Nordisk Amatör Teknolog Orkester Mission, festivalen dit Humpsvakar ska åka iväg - i övermorgon. Jag är mycket medveten om att jag på onsdag åker iväg till Trondheim och inte kommer hem förrän följande veckas tisdag, men ändå är det som om alla tankar på det bara slinker igenom mitt medvetande. Jag har inte packat, jag har inte ens funderat över vad jag behöver packa med mig, och jag är inte helt säker på att jag förstått att jag kommer att leva nästan en vecka i en tvåvåningsbuss tillsammans med Humpsvakar och Retuperän WBK. Kanske NATOM slår mig i ansiktet då vi stiger ombord på Viking Line på onsdag kväll, eller kanske festivalfebern drabbar mig redan imorgon. Någon sorts förändring tar jag hur som helst gärna emot!

NATOM ordnas vartannat år i Trondheim, Åbo, Stockholm, Helsingfors eller Göteborg (städerna cirkuleras i just denna ordning), och är en sammanslutning av Nordiska teknologorkestrar som verkar för spridandet av teknologmusik.

No comments:

Post a Comment