Pages

Friday, September 14, 2012

Inledning på hösten

Ibland vaknar man lite tidigare än man måste, och då har man tid att skriva ett litet inlägg om förra lördagens inledande sits. Efter en dags träningar hann jag knappt hem emellan för att duscha och byta kläder innan det var dags att åka tillbaka till TF igen. Men på vägen tillbaka hade jag med mig Stella, Leo och Emzi som gjorde resan dit roligare och hela kvällen till ett stort nöje. Stella&Leo hade redan förra året testat på TF:s inledande sits, vilket flera av mina studiekompisar kom ihåg, men för Emzi var det första gången på en sits (och bland teknologer!), vilket gjorde det ungefär dubbelt så intressant att se hur sitsfenomenet gick hem hos dem alla.
Humpsvakar spelade, till allas stora överraskning, och det betydde naturligtvis att baletten tog tillfället i akt att dansa två danser i det trånga utrymmet mellan orkestern och borden. Jag och Smarties hoppade också båda in som tillfredsställande pianör eftersom Sissi inte var på plats, och även om vi inte blev kvar särskilt länge på efterfesten (jag skulle stiga upp omänskligt tidigt för en söndagmorgon efter en fest) så var det en härlig kväll, trots att vi inte hittade någon 20€ sedel i år. TF:s fester är något man saknar under sommaren, och det kändes bra att köra igång terminen igen, trots att (eller just för att?) det innebar skolgång nästa vecka.

Några bilder tagna av TF:s fotograf Rasmus får avsluta inlägget innan jag rusar iväg till skolan.


1 comment: