Pages

Tuesday, September 11, 2012

Skolan har börjat

Titeln är ganska självförklarande, men för att roa er ska jag berätta lite om vad annat jag sysslar med för tillfället.

Jag kommer att ha tre räkneövningar i veckan fram till oktober, av vilka jag hoppas kunna göra största delen under kursernas egna räkneövningar. Det här kan man dock inte räkna med (hehe), så jag kommer nog ännu att vara tacksam för mina lediga förmiddagar. Inte en enda föreläsning eller räkneövning börjar nämligen innan kl. 12 denna höst, så åtminstone får jag sova ut (utom då jag, som idag, måste stiga upp halv sju för att vara på YTHS kl 8 för att få en stelkrampsspruta).

Spexets koreografier är nästan färdiga från min sida. De båda jag hade huvudansvar för är gjorda, så det är bara omstarterna som saknas. Som tur är de inte fullånga låtar, och dansen kan vara väldigt fånig. Det betyder ju tyvärr ändå inte att de kommer att vara lätta att göra färdiga.

Orkestern har krävt och kräver mycket tid då vi har många uppträdanden på kommande. Det är inte utan att man skulle vilja ta lite timeout från det, men å andra sidan kan jag förstå behovet att öva hårt efter sommarens paus. Från förståelse till vilja är det dock ännu ett steg, tyvärr. Som tur börjar det säkert kännas bättre Post-NATOM.

Jag skulle vilja spela mer Guild Wars 2 än jag för tillfället hinner med. Det blir säkert bättre då alla obligationer mot spexet är färdiga och orkestern går tillbaka till normala övningstider, förutom att jag igår köpte Lego Harry Potter years 1-4 och att Assassin's Creed III släpps 31.10...

No comments:

Post a Comment