Pages

Friday, October 26, 2012

Bokmässa

Bokmässan i Helsingfors håller på som bäst, och idag tog jag och Tatu oss dit. Som vanligt råkade vi stöta ihop med flera släktingar och bekanta i den finlandssvenska avdelningen, och som vanligt var jag besviken över att inte hitta några engelska böcker att lägga vantarna på. Däremot hittade jag ett par Nemi-album och, kanske bäst av allt, volym 1 av Pokémon Adventures manga! Jag har läst den på nätet, men hade ingen aning om att de finns till salu i Finland. Fantasiapelit räddar dagen återigen!

I mässcentret pågick också musikmässan och mat- och vinmässan, vilka vi naturligtvis också besökte. Musikmässan lyckades lägga mer bränsle på elden för min längtan efter ett ordentligt piano, och på mat- och vinmässan kunde vi njuta av smakprov på ostar, bröd, kaffe, chips och mycket mer. Inte alls något dåligt sätt att spendera en ledig eftermiddag.

No comments:

Post a Comment