Pages

Wednesday, October 17, 2012

Dag 2: Min dag

För att vara en onsdag har dagen varit ovanligt lugn. Jag fick vakna enligt min inre väckarklocka (dvs omkring kl.10) och äta morgonmål i lugn och ro medan jag läste dagens HBL, som mamma och pappa fixat åt mig gratis under några veckors tid. Ganska snart kom Tatu hem från skolan efter sin halvtimmesdag, och vi började vänta på att hans mamma skulle höra av sig. Efter någon timme ringde hon, och så dök Tatus katt Topi upp i sin resebur.
Sedan dess har dagen hela tiden delvis gått ut på att se efter att de båda katterna i vår lägenhet (Stellas Kevin och Tatus Topi) inte börjar bråka med varandra. Båda verkar väldigt nyfikna, men samtidigt väldigt ovana vid att ha någon annan med sig på sitt revir/att ha råkat in på någon annans revir. Kevin har varit väldigt tyst och mest hållit sig under Stellas säng, medan Topi är väldigt rastlös och ger ifrån sig konstiga jamanden alltemellanåt; det låter ungefär som om ett spädbarn skulle klaga. Ibland har han fräst till om någon kommit för nära honom utan att han sett det, så det blir verkligt intressant att se hur de båda katterna tänker lösa den här situationen.
Annars så har jag hunnit titta på några avsnitt How I met your mother tillsammans med Tatu och effektivt låtit bli att läsa till nästa veckas tenter genom att undersöka vad internet har att erbjuda i stället. Men nu tror jag att jag ska ägna lite tid åt min kära Xbox. Eftersom det är höstlovsvecka har jag nämligen inte ens dansträningar idag som tvingar mig ut ur lägenheten.

No comments:

Post a Comment