Pages

Saturday, September 25, 2010

Vad jag tycker om...

Det finns vissa saker man bara vet att slår de flesta andra. Sådant som då man tänker på det orsakar en spirande värme inom sig, sådant man tycker om. Som att ventliera en dags oro, ångest och rädsla med ett par vänner som både lyssnar och svarar på rätt sätt och som man vet att ställer upp om man behöver dem senare. Att träffa pojkvännen och känna hur alla de dåliga känslorna smälter bort då han lägger armarna om en och ber om ursäkt för att han är ett sådant huvudbry. Sharon den Adel visste vad hon talade om då hon skrev All I Need: all my agony fades away when you hold me in your embrace...
Sådant tycker jag om. Det att samma vän som lånat sitt öra, sina råd och sin medkänsla under dagen senare på kvällen skickar ett textmeddelande och undrar om det känns bättre för dig nu. Att nästa dag reflektera över samma problem i ett annat ljus med en annan vän som också själv behöver någon som lyssnar. Eller bara något så enkelt som att ligga på mage på pojkvännen säng med laptopen uppslagen framför sig, med honom liggande bredvid sig och hans arm runt sin midja, och tillsammans bläddra igenom ens musikbibliotek och spela upp sina favoriter för varandra, och plötsligt känna hans läppar mot sin kind.

Livets enkla och mindre enkla saker i en balanserad blandning. Sådant får mig att mer än annars vilja tala om för mina vänner att jag finns till för dem om de behöver mig. I'll be your candle on the water.

1 comment: