Pages

Monday, April 16, 2012

Pottermore

Eftersom alla just nu håller på blogga om Pottermore (känns det som i alla fall) så ska jag ju inte vara sämre. Själv har jag ju haft ett konto på Pottermore ända sedan augusti 2011, men redan då beslöt jag mig för att skapa ett nytt konto då jag hade chansen. Jag hade nämligen en gnagande känsla av att jag inte svarat tillräckligt ärligt på frågorna varken hos Ollivanders eller Sorteringshatten, och ville få chansen att göra om de testen. (Egentligen skulle jag kunna göra om de testen hur många gånger som helst, så bra som de var! De fick en verkligen att tänka efter) Sagt och gjort, sent i lördags skapade jag ett nytt konto (RookAsh4418, passar bra eftersom mitt betakonto var LightAsh12) och tog mig den här gången tid att verkligen fundera igenom mina val. På många frågor tyckte jag mig nämligen genast veta vad jag skulle svara, men då jag funderade lite till märkte jag att det egentligen var vad jag ville att jag skulle svara. De två kan vara väldigt svåra att skilja åt, och det gjorde det mycket svårare att hitta mitt egentliga val på de frågorna.
Till exempel vilken väg man skulle ta; mot havet, mot skogen eller mot slottet. Jag skulle vilja säga havet, eftersom jag annars alltid avgudar havet, och slottet skulle kanske vara den logiska vägen om man inte vet vad som lurar i skogen - men ändå valde jag att gå rakt framåt mot skogen. Skulle jag nämligen ställas inför det valet skulle slottet se alltför hotfullt ut, och på stranden har man färre möjligheter att gömma sig eller springa undran. Skogen erbjuder däremot en trevlig promenadmiljö, ätbart på marken och säkra sovställen i träden.
Kanske jag är lite påverkad av överlevnadsviljan.

Min trollstav denna gång var nästan exakt likadan som senast; kärnan hade bytts från enhörningshår och längden ökat med 1,5 tum, men i övrigt likadan. Det gladde mig, av någon anledning!

Straight from Pottermore
My wand
Att läsa Ollivanders tankar om olika trollstavsträ, -kärnor och -längder på nytt var lika svindlande nu som för 8 månader sedan. Så mycket potentiell kunskap...
Även elevhemssorteringen tog jag längre tid på mig nu än senast, och resultatet kan jag bara vara fantastiskt nöjd med!

Mitt elevhem!
Hufflepuff!

1 comment:

  1. HUFFLE! Jag kommer att dö om jag inte hamnar i Huffle! Seriöst!

    ReplyDelete