Pages

Thursday, April 19, 2012

Shopping och kläder

Då Stockmann nu tutar ut sina Galna Dagar kan man ju knappast undvika ett besök dit, även om de flesta saker som tutas ut att är på rea faktiskt inte är mycket billigare, som man kanske skulle vilja tro. Jag lyckades ändå komma hem med några fina fynd, alltsammans under 30€, så då får jag väl vara nöjd också.

Ett par jeggings (jeansleggings) som jag länge letat efter, och dessutom kommer att behöva under vår kommande dansföreställning. Tunikan är uppdragen bara för att visa hur högt de går.


Svarta mikron (minishorts) som också behövs i dansen, och ett par nya jeans eftersom nästan alla mina är sönderslitna på lårens insidor. Färgen är jag fortfarande lite tveksam till, men den kommer ju att blekna. Mikrona är faktiskt från H&M dit jag och Tova gick efter Stocka på jakt efter tubtoppar, och precis vid kassan hittade jag sedan följande set med nagellack. Det gula lockade på mig, och priset var bara 3,25€, så vad kunde jag göra? Emzi skulle säkert vara stolt över mig.


Jag insåg också att jag underlåtit mig att skriva något desto mer om familjens Californienresa än de inlägg jag skrev under själva resan. Jag hade faktiskt tänkt göra en sorts postresedagbok i bloggen och inkludera bilder från resan, men det kommer att ta ett tag i så fall. Däremot tänkte jag redan i det här inlägget inkludera bilder på mina klädfynd på andra sidan Atlanten.


Sommarklänning från Dressbarn i Camarillo Premium Outlet, ungefär 45min norr om Los Angeles. Jag fick dessutom tillfälle att använda den på påsksöndagen, bara ett par dagar efter inköpet!


Bruna mikron och mörkturkosblå topp från en affär jag glömt namnet på, också i Camarillo Premium Outlet (det kan ha varit Closet).


Vänster skjorta är införskaffad i Disneyland LA, och den högra från Hot Topic i Hollywod & Highland Center i LA.


Minne från Hard Rock Café i San Fransisco.


Och slutligen ett par böcker jag länge viljat införskaffa och nu köpte i Palm Springs. De tycks ha lite ont om bokaffärer i Californien, åtminstone på de platser jag letade. I hela Hollywood & Highland Center (5 våningar) fanns till exempel inte en enda bokaffär.

1 comment: