Pages

Monday, June 3, 2013

En dag i solen lämnar spår

Snäll som jag är ställde jag idag upp som flytthjälp åt tre kompisar i Otnäs, och hurtig som jag är beslöt jag mig för att cykla både dit och tillbaka. Denna dag bjöd på sommarens hittills varmaste väder med knappt en vindfläkt som skulle få luften att röra sig. Det gav en otroligt tryckande hetta och gjorde att man svettades ymnigt bara av att sitta eller stå i solen. Som tur var det ett trevlig gäng som hjälpte till med flyttandet, vilket gjorde allting både lättare och roligare, och lunch i solskenet utanför Servigrändens hus är ju verkligen inte fel. Den starka solen satte dock sina spår på mig, vilket jag märkte då jag steg ur duschen hemma på kvällen.

Ett tips: ta det försiktigt och använd mycket solkräm! Det här är som tur bara en lätt bränna, men har man otur kan det gå som för mig i Californien förra året! Det gjorde ont, kan jag berätta!


No comments:

Post a Comment