Pages

Friday, June 7, 2013

Today was a good day

Dagen började med ett tandläkarbesök.
Efter den början undrar ni säkert om dagen faktiskt var så bra, men faktum är att tandläkaren gav mig riktigt goda nyheter. Tanden längst bak uppe på höger sida hade ett djupt hål som fick en tillfällig lagning för ett par månader sedan, och idag var det upp till bevis om den läkt tillräckligt för att kunna lagas normalt eller om det skulle kräva en rotfyllning. Tack och lov hade mitt noggranna borstande hållit tanden i gott skick, och lite under en halvtimme senare promenerade jag ut från SHVS utrymmen i Tölö med en nylagad tand.

Dagen fortsatte på TF, där några timmars arbete resulterade i tre rättade protokoll (två av dem dessutom undertecknade nu) och att vårens sista rapport skrevs färdigt och skickades till kursens assistent. Det var under dessa timmar som jag dessutom fick en av de bästa nyheterna under hela våren: mitt kandidatarbete har godkänts med högsta betyg! Efter alla timmar jag lade ner på det känns det verkligen bra att ha fått ett sådant erkännande för arbetet också.

Kvällen i Otnäs avslutades med grillkväll för dagsrestaurangens personal och de inhoppare som jobbat där under året, samt TF:s styrelse. Jättegod mat, uppfriskande drycker och fantastiskt sällskap. Trots regnskuren som avbröt utesittandet var det en fin kväll!


No comments:

Post a Comment