Pages

Tuesday, June 11, 2013

Ledig dag

Inget skolarbete som väntade och tills vidare inget jobb gjorde att jag idag kunde tillbringa några timmar på Högholmen. Det är många år sedan jag var där senast, men det mesta var sig likt. Flamingorna var borta, efter att en räv härjat bland dem för några år sedan, babianborgen var stängd och de vitkindade gässen verkar även här ha beslutit sig för att ta över ön, men utöver det kändes det väldigt familjärt att vandra omkring på öns många stigar. Den enda bilden jag kom ihåg att ta under dagen var dock den här av mangusterna i Africasia:


På väg hem plockade jag upp sushi, eftersom det gått alltför länge sedan jag senast fick festa på en sådan delikatess. I tåget roade jag mig också med kameran i Tatus iPad, och hemma var det på kvällen dags att se på det avslutande avsnittet i säsong tre av Game of Thrones. Bara ett år till nästa säsong då, men när kommer bok 6, GRRM? Jag måste få veta vad som händer med Jon Snow, död eller inte?! Och Aegon, vad händer med honom? För att inte nämna Daenerys möte med khal Jhoqo. Så mycket att vänta på! (Blacked out for your convenience)

Det var VfB Stuttgart som gällde idag!
 

No comments:

Post a Comment