Pages

Tuesday, October 16, 2012

Dag 1: Ett nytaget foto av mig och 15 intressanta fakta

Det här är jag idag. Lite trötta ögon, men njuter annars av en nästan ledig dag. De femton fakta följer, men jag kan inte lova att de alls är intressanta.

1. Jag talar svenska, finska och engelska [så gott som] flytande, borde kunna franska någotlunda och förstår norska och lite spanska. Plus att när folk talar estniska och danska kan jag ibland gissa mig till vad de säger.
2. Jag äger ganska många halsband, men då jag sätter på mig ett har jag ofta på det i flera veckor innan jag kommer på att jag kunde byta emellanåt.
3. Om jag kokar upp vatten för att göra kaffe, kakao eller te åt mig och sedan slår mig ner vid datorn är sannolikheten 80% att jag glömmer bort vattnet och det hinner kallna innan jag kommer ihåg att jag ju ville ha något att dricka. Om jag slår mig ner med en bok är den här chansen bara omkring 30%.
4. Jag älskar att dansa men gillar inte alltid att träna, vilket gör att jag ibland går till dansträningarna med motstridiga känslor.
5. Jag tycker det är jättejobbigt att ringa till någon, oberoende av om jag känner honom/henne eller inte. Det känns alltid som om jag bara stör.
6. Jag tycker om att baka, fast mest söta bakverk av någon anledning.
7. Innan jag flyttade till Norra Haga åkte jag så gott som aldrig tåg.
8. Det finns så mycket olika yrken och framtider att välja mellan att jag ibland tycker att jag skulle kunna följa vilken stig som helst och ändå hålla på med något intressant.
9. Jag älskar vintern och dess kyla, och förstår aldrig varför folk klagar på årstiden.
10. Jag har aldrig, och skulle inte heller vilja, spendera julen utomlands.
11. Ibland äter jag ingen ordentlig mat under dagens lopp bara för att jag inte orkar laga något åt mig.
12. En sång kan påminna mig så mycket om någon viss del av mitt eget liv att det är som att sitta och lyssna på sina egna tankar.
13. Då jag blir ombedd att berätta om mig själv står det oftast alldeles stilla i hjärnan, och jag har ingen aning om vad jag ska säga eller skriva.
14. Radio Rock är min favoritradiokanal då jag någon gång lyssnar på radio.
15. Jag tror inte att mitt tonårsjag skulle tro på det om någon hade visat henne hur jag ser ut, bor och beter mig i dagens läge.

No comments:

Post a Comment