Pages

Wednesday, November 11, 2015

Boktips?

Jag gick igenom några av mina taggar här på bloggen, och under böcker hittade jag några inlägg i vilka jag rekommenderade olika böcker jag läst. De fascinerade mig, dels för att jag glömt bort att jag skrivit dem, och dels för att min syn på böckerna delvis ändrats sedan jag första gången läste dem. Det fick mig också att önska att jag skrivit fler inlägg om de böcker jag läst det senaste året. Under flera år förde jag en bokdagbok, men det projektet avslutades redan innan jag flyttade hemifrån.

Efter att ha följt ett antal bokbloggar i över ett år nu började jag fundera på om jag kunde göra något liknande, men i lite mindre skala. Jag vill fortfarande att bloggen ska vara ett sätt för mig att föra dagbok över allt i livet, men då läsandet åter blivit en stor del av mitt liv är det väl ganska naturligt att bloggen också till en del tas över av böcker! Därför tänkte jag åter börja skriva inlägg om böcker jag läser. Formatet är jag inte 100% säker på ännu, huruvida det blir renodlade recensioner eller mer blandat innehåll, men jag hoppas att jag så här kan hjälpa sprida ordet om några av de fantastiska historier som vilar mellan sina pärmar.

Då jag far till biblioteket för att låna en bok händer det här...

1 comment: