Pages

Tuesday, November 24, 2015

Bokbaksmälla och papegojmärke

Tisdag, en sådan tisdag. Minusgrader på morgonen (äntligen!) som övergick i regn inte mycket senare (buu!). Jag fick äntligen skickat några mail jag borde ha skrivit redan förra veckan, och efter att dessutom ha lyckats få kontakt till jobbets VPN belönade Henkka mig med ett papegojmärke. Man blir så glad av att umgås i dessa kretsar!


I bakgrunden syns fanfictionen jag slukade igår. Jag har fortfarande en ganska förfärlig bokbaksmälla efter Grisha-trilogin och försökte bota den med att läsa en AU-fic (alternativt universum). Tyvärr (?) visade sig ficen vara såpass bra att jag sträckläste alla 25 kapitel, och tyvärr är den inte färdigskriven ännu. Naturligtvis. Så på ett sätt är min bokbaksmälla bara värre nu, en ficen var såpass välskriven att jag inte för ett ögonblick kan ångra att jag läste den. AU:s som ändrar på just precis tillräckligt mycket kan vara ytterst tillfredsställande läsning!

No comments:

Post a Comment