Pages

Wednesday, May 26, 2010

Picknick och prat

Idag blev en lite mer crammed dag än jag hade planerat, men roligt var det i alla fall!

Jag körde Tova till skolan till 12 och for efter det direkt till gymmet. Det kändes jätteskönt att vara där igen efter en tvåveckorspaus, och jag märkte att jag gått ner ett kilo sedan jag senast vägde mig där. Victory! \o/ Nu bara att fortsätta i samma stil. När jag kom till omklädningsrummet hade både Emzi och Tova textat mig, och Tatu ringt. Det blev bara en snabb vända hemma (dusch+lunch) innan jag åkte in till stan och träffade Tatu. Någon lång träff blev det dock inte, för snart anlände Emzi och vi gav oss iväg på uppköp inför Trotsallts picknick. Stockmanns delikatess har ett bra urval (och är lätt att tappa bort sig i) men dyrt som...något. Lite för mycket mat visade det sig också att vi köpte, men vad gör det. Folk fick med sig lite hem!

Picknicken i Koffparken inleddes med styrelsemöte, varefter vi började mumsa på jordgubbar, baguette, vindruvor, choklad, cocis, saft och chips. Vädret var dock inte särskilt fint. Jag frös redan under mötet, och det blev bara molnigare och svalare fast solen sken ännu då jag gick hemifrån. Efter ett par timmar började det droppa så smått, och vi konstaterade att vi får ta och sluta här. De flesta försvann sin kos, men jag, Emzi, Stella och Petra sökte oss till Robert's Coffee i City-käytävän och satt där och snarvlade i några timmar. Jag hinner alltid glömma hur skönt det faktiskt är att bara sitta och prata om allting och ingenting, och att kunna ta upp saker som man faktiskt behöver prata om.

Och för en stund sedan ringde Tatu till mig igen och gjorde mig glad. ^^ Nu skulle bara bilddagboken få ladda upp mina nyaste foton lite fortare så skulle kvällen vara riktig bra.

No comments:

Post a Comment