Pages

Sunday, June 5, 2011

Soligt studentvekoslut

De studenter som igår fick sätta på sig mössan lyckades verkligen få ett sommarväder utan like på sin stora dag. Solen gassade ner från en nästan molnfri himmel, och väldigt lite vind visade sig under hela dagen. Tre studentfester hann jag också besöka, med start hos Leos lillebror Max. Hela den familjen är familjevänner till Tatus familj (/överanvändning av ordet familj), så jag åkte dit tillsammans med honom. Därifrån fortsatte han till sin kusin och en barndomsvän, medan jag och Stella åkte vidare till först Emma och sedan Ninni. På alla tre fester serverades såväl god mat som bubblande drycker, så jag vet faktiskt inte hur många glas skumppa jag lyckades hälla i mig under dagens lopp. Men återigen ett stort grattis åt vårens studenter!
Eftersom Tatus bror hade födelsedag firade vi honom med en liten grillfest hemma hos Tatu på kvällen; rökt sik, grillad höna och nötkött samt fräsch sallad. Natten avslutades med att tillsammans med ett kompisgäng sitta på Café TinTin Tango i Tölö och avnjuta läskande drycker.


Morgonen därpå (efter att ha sovit i nästan 11 timmar, I kid you not) begav jag och Tatu oss ut på cykeltur från Botby till Degerö, där min familj bodde under så gott som hela min uppväxt (mina 2 första år i Hertonäs har jag inte direkt några minnen av). En sväng via Turholm hann vi också med, för jag ville så gärna visa Tatu de fina, gröna ängarna vid hela det ljuvliga området. Sedan hem igen, även om cykeln som Tatu använde lyckades få något fel på bakhjulet så att han cyklade över halva totala vägen med för lite luft i hjulet. God lunch hemma med m&p, sedan cyklade vi direkt iväg igen, den här gången ner till stranden vid Botbyviken där Stella, Leo och Emzi väntade på oss. Några trevliga timmar (om än blåsten gjorde det lite svalt) hann vi spendera där, babblandes om allt möjligt och ätandes jordgubbar och toffe.


Med all sol jag lyckats suga i mig under det här veckoslutet är det inte så konstigt att axlarna, nyckelbenen och nacken antagit en rödare ton, samt att man känner sig lite trött. Imorgon kallar dock jobbet igen, så det blir mycket inomhussittande hela veckan.

No comments:

Post a Comment