Pages

Thursday, March 25, 2010

Mathematica

Jag sitter i datasal Y338 i huvudbyggnaden, och det är meningen att jag ska öva mig på att använda programmet Mathematica för att räkna olika uppgifter.
Det gör jag ju tydligen inte. I stället låser jag gamla trådar på TS, uppdaterar facebook och bilddagboken samt skriver i bloggen. Fast just ritade jag faktiskt en fin graf i 3D och sedan dess nivåkurvor. Det såg fint ut, även om jag inte riktigt förstod vad nivåkurvorna är :)

Skolans datorer tycks inte gilla blogger, har jag märkt, för om jag försöker skriva kommentarer och vet att jag är inloggad så försvinner de bara så fort jag klickar på "skicka". Konstigt, men så är det. I USA har ju skolorna blockat sina datorer från facebook :P Men lite tråkigt måste man erkänna att jag har. Speciellt som jag kan känna hur luftkonditioneringen sakta men säkert torkar ut mina linser...aaargh!

2 comments:

  1. Min skolas datorer är inte heller polare med bloggar. Fast Mugglarportalen är den som den hatar mest :(

    ReplyDelete
  2. Bleh :( Det är tråkigt när de fixar till något sådant. Eller bara bestämmer sig för att hata någon sida.

    ReplyDelete