Pages

Wednesday, March 10, 2010

Telekommunikationens grunder

En tent väntar mig i morgon eftermiddag, och jag vet inte hur den kommer att gå. Efter att idag ha läst igenom materialet lite grundligare (eller okej...boken har jag fortfarande inte läst, och vet inte hur det kommer att gå med den heller) tycker jag ändå att jag förstår allting lite bättre. Vissa föreläsningssammanfattningar var till och med intressanta att läsa. Möjligen kan jag förklara IP, OSI-modellen, A-, F- och T-modulering, Shannons teorem och lite till, men vem vet om det räcker till för att klara tenten. En snabbrepetering ikväll och imorgon får dock lov att räcka, för mer har jag inte tid till. Jag tänker inte offra min nattsömn för att läsa - det ger ändå ingenting gott!

Men imorgon väntar också TrotsAllt - efter att jag skrivit min tent. Få se vad vi jobbar vidare med. Improvisering, brainstormande eller redan provande av ett första manusutkast, det får jag se imorgon. Men vad som händer åt de sju dödssyndsflickorna svävar ännu i osäkerhetens rymd.

Änn om telekommunikationen så mycket, att jag har märkt att jag är obotligt fast i nördvärlden (inte för att jag har något emot det). Varje gång det stod token ring i texten, läste jag det som Tolkien ring. Vad kan man nu sedan åt det...
Xkcd förstår mig!

No comments:

Post a Comment