Pages

Friday, June 1, 2012

Nytt jobb

Ja, jag har faktiskt fått ett jobb. Väldigt temporärt, verkar det dock som. Den här veckan har jag sökt reda på vissa kontaktuppgifter som företaget där Tatus mamma jobbar behöver, och det jobbet gör jag klart senast på måndag (vi får se hur mycket jag hinner med idag). Det har fällts vissa kommentarer som kan hänvisa till att de kanske hittar på något fortsättningsjobb åt mig, men det återstår nog att se. Jag har nog tur om jag lyckas skrapa ihop tillräckligt för att betala månadens hyra med det här jobbet.
Nå, om inte annat så har jag ett läger på Lekholmen att se fram emot (ingen superlön, men utomordentligt superroligt!), och kan alltid jobba med att måla hus på vårt sommarställe. Vi har nu en ny bastu och en ny stuga att måla, förutom att klippa gräset, fälla träd och bära bort dem, så jobb finns nog där.

Men just nu sitter jag i Arabiastranden och letar mig fram med hjälp av Fonecta. Och dricker gratis specialkaffe, för tillfället en latte! Hur fantastiskt är inte det?


No comments:

Post a Comment