Pages

Tuesday, June 5, 2012

Picknick och Restfest

Jag överlevde faktiskt företagsringandet igår, och återhämtandet gjordes ganska lätt i och med att jag från jobbet åkte rakt till Jolin där TrotsAllt höll sin traditionella vårpicknick. Då vädret trots allt (he he) var soligt (om än ganska svalt) satte vi oss ute på gräsmattan och njöt av sallad, batong, mandariner, ost, mudcake, daimkaka, chips, popcorn och godis. Det var ett lite större gäng än jag förväntat mig, men speciellt roligt var att se Stella L (lilla Stella) och Julie igen efter en lång, lång tid.

Jag måste ändå lämna picknicken ganska tidigt, eftersom en restfest väntade hemhemma. Det innebar att mamma och pappa hade bjudit hem familjerna till några av Tovas kompisar, och att alla tog med sig rester från respektive studentfester. Eftersom vi inte hann hälsa på varandra under studentdagen, då alla hade en egen fest att ordna, så ordnades det på det här sättet i stället. Fast jag kom lite sent hade jag jättetrevligt, då alla gamla bekanta fanns på plats att prata med. Maten var också super, och ledde till att jag åkte hem med två olika sorters jordgubbstårta som nu bara väntar på att få bli uppätna. Helena och Nan tackade mig för det; jag tackar dem för supergod kaka att äta!


1 comment: