Pages

Sunday, June 3, 2012

Övermätt

Idag åt jag den säkert maffigaste måltiden sedan jag flyttade hemifrån (julen exkluderad). Tatus mamma bjöd över oss båda på middag, eftersom Tatus bror och hans flickvän också råkade befinna sig i stan det här veckoslutet, och av någon anledning beslöt hon sig för att satsa lite större.
Förrätt: sparrissoppa
Mellanrätt: sallad med räkor, avocado, tomat, krutonger och brieost
Huvudrätt: entrecôtebiff med nypotatis
Efterrätt: Fylld kaka, blåbärspaj och örfilar

Bara salladen var så god att vi alla var tvungna att ta en paus efter den innan vi kunde äta något mer, och efter att ha ätit en pytteliten bit av båda kakorna kunde jag bara konstatera att en örfil inte skulle gå ner hur goda de än såg ut. När man lever som fattig studerande är en sådan här middag en verklig fest!

3 comments:

  1. Jag skulle aldrig ha fått ner sådär mycket mat! Jessus!

    ReplyDelete
  2. alltså tror du Tatus mamma sku kunna ordna en till middag och bjuda mig med den gången?

    ReplyDelete