Pages

Wednesday, June 27, 2012

Regnigt...igen

Många av mina senaste inlägg tycks handla om vädret på sätt eller annat, märkte jag. Nå, jag lovar att skriva ett vettigt inlägg snart, bara jag får min dator rensad från onödig data först (dvs hej svejs till gamla bilder och filmer, som får flytta in permanent på min externa hårddisk Gringotts). Nu har vädergubbarna åter spelat oss ett roligt spratt, då de utan förvarning öppnade kranarna på maximal effekt för fem minuter sedan. Ingen varning: plötsligt bara knall det till, och så började regnet forsa ner, utan minsta lilla droppande förvarning. Tur att jag precis gått in från balkongen, men för de lekande barnen på gården gick det inte lika bra. Eller nå, att leka i regnet är ju inte helt fel det heller, men de försvann nog in ganska så fort.
De ovanligt stora regndropparna kommer fortfarande ner med imponerande hastighet, men en bit längre bort skymtar jag en ljusning bakom molnranden och hoppas på det bästa!

No comments:

Post a Comment