Pages

Tuesday, August 14, 2012

Home doesn't necessarily mean peace and quiet

Efter att ha varit borta hemifrån mest hela sommaren såg jag fram emot nästan en vecka av lugn och ro innan följande stora program tar sin början. Bara en lugn och trevlig vecka hemma, trodde jag. Men redan flera dagar innan jag kom hem började programmet samlas på hög, vilket gjorde att jag igår nästan inte alls var hemma. Tur att det ändå var roligt program som fyllde upp dagen!

Tova och jag tog oss äntligen i kragen och åkte till Iittala outlet i Arabiastranden för att använda våra 50€ presentkort vi fick i julklapp förra året, så nu väntar ett halvt dussin tallrikar hos mina föräldrar på den dag då jag kommer att behöva fler djupa tallrikar i skåpet. Från butiken åkte vi rakt till Borgbacken, där vi mötte kusinerna Ylva, Axel och Måns med två avecer Adrian och Emilia, och en kompis Emma. En rolig eftermiddag-kväll följde bland både vildare och lugnare attraktioner, och då jag sist och slutligen kom hem blev det filmtittande (The Illusionist) med alla tre kämppisar.

Idag åkte jag till Fountain Park (firman jag jobbade för i början av sommaren) för att hjälpa Tatus mamma med ett översättningsjobb, men var klar så fort att jag fick nästan hela eftermiddagen ledig. Det firades med att gå till butiken, laga mat, baka cupcakes och nu se på anime medan Tatu spelar LoL. Imorgon väntar sushilagande med Cami och Tova, och sedan en Disneyeftermiddag-kväll med några fina flickor. Inte helt dåligt för att bara ha varit hemma två dagar!

2 comments: