Pages

Thursday, August 9, 2012

Vi har inte sett listor på länge

Joni gav mig för länge sedan i uppdrag att fylla i den här listan, men mellan allt husbyggande och jobbande lyckades jag glömma bort den. Nu kommer jag dock inte undan mer, så mycket nöje!


1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?
Sommarlovet mellan femman och sexan höll på att ta slut. Eftersom vi är inne i augusti var jag antagligen hemma i Helsingfors och väntade på att få fara på lägerskola med klassen.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
Efter en titt i bloggen konstaterade jag att jag tydligen inte gjort något speciellt på just det här datumet. Jag jobbade fortfarande på Promentor, och var dagen innan och donerade blod.

3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Kartanon perunalastut tilli & kermaviili
Pistagenötter
Fazers blåa
Cashewnötter
Fasu pala (det heter faktiskt FANI PALA!)

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL:
Gabriellas Sång
Dark Chest of Wonders - Nightwish
Zeroes - Sonata Arctica
The Sound of Silence - Simon&Garfunkel
Africa - Toto

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJONÄR:
Höra mig för vad för aktier som det vore smart att investera i, och göra det
Köpa några små lägenheter att hyra ut
Köpa en bordsdator
Åka till Nya Zeeland med familjen
Böcker och kläder. Enough said.

6) FEM DÅLIGA VANOR?
Jag river upp mina nagelband
Min koncentrationsförmåga har försämrats under de senaste åren
Jag har dålig självdisciplin
Jag har dåligt temperament
Jag är alltför självkritisk

 7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA
Läsa böcker
Spela spel, både virtuella och bordsspel
Dansa
Vara ute på Åland
Simma

8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I:
Crocs
Shorts ovanpå leggings
En skjorta som inte täcker baken ovanpå leggings
Nätskjorta
Fjäderboa

9) FEM FAVORITLEKSAKER:
HTC Desire-Z
HP Envy 14 vid namned Toni
Xbox 360
GameBoy Advance SP
Canon Powershot SX 10

10) FEM PERSONER JAG VILL SE GÖRA DENNA UNDRSÖKNING:
Tatu...like that's going to happen
Tova
Kati
Anette...okej, kanske jag ska vara realistisk
Leif. Muahahahaha!

2 comments:

  1. bra att vi alla har samma åsikt om crocs! och du sa det - shorts ovanpå leggings. VERKLIGEN

    ReplyDelete