Pages

Thursday, September 24, 2015

Bloggträff!

Någon gång är den första, och igår var jag med om min första bloggträff! Den ordnades på The Cock vid Kaserntorget, en relativt nyöppnad restaurang vars ena ägare råkar vara finlandssvensk. Då jag och Emzi anlände förberedde sig han och ett gäng andra just för att fara ut på länk. Lite senare förklarade han för oss att det var ett nytt koncept de försökte kicka igång: samlas på The Cock onsdagar kl.18, far ut och spring tillsammans, och kom sedan tillbaka till restaurangen och ta en drink. Låter som en utmärkt idé i mina öron!


På tal om drinkar var det precis vad vi inledde kvällen med. Så här såg min ut, och god var den!


Min förrätt. Ser lite mystisk ut men var väldigt god; broccoli och avocado som på något sätt friterats utan att smaka det minsta flottigt.


Min huvudrätt, en himmelsk rödbetssallad med getost.


Och som efterrätt bjöds det på kakbuffé! Mina smaklökar grät över att jag ätit mig så mätt på för- och huvudrätten, för det jag orkade smaka av kakorna var något underbart.

Också utöver maten var det en lyckad kväll. Det var roligt att träffa andra bloggare, och att The Cock visade sig vara ett så mysigt ställe var ett extra plus. Speciellt källarvåningen föll mig i smaken! Otroligt mysig!



Väggmålningar i trappan

Jag lade märke till att restaurangen har en härlig morgonmålsmeny. Någon som vill komma och splurgea tillsammans med mig någon morgon?

2 comments: