Pages

Thursday, September 3, 2015

Livbox september

Efter några yra veckor av flyttande är det svårt att skrapa ihop motivation för, nå, egentligen något alls. En ny livbox verkade dock tillräckligt simpel och intressant för mig att ta tag i!



Månadens box var passande nog en bloggbox! Sex bloggare hade valt var sin favoritprodukt, så det var en blandning av både det ena och det andra i den här boxen.

Carmex Classic läppomada valdes av Sanni som bloggar på karkkipaiva.indiedays.com. Jag ger alltid läppomador i Livboxen lite sneda blickar, för det känns som om jag alltid har för många sådana och att de aldrig riktigt kommer i ordentlig användning. Den här kändes dock verkligt vårdande på läpparna! Det märks att den har kamfer i sig (speciellt på doften!), men den svider inte så mycket som vissa läppomador av Blistex gör.
Dermalogica Daily Microfoliant valdes av Virve som bloggar på ostolakossa.com. Jag har bra erfarenheter av Dermalogicas produkter, så jag ser verkligen fram emot att prova på den här! (Finns det ett svenskt ord för scrub?)
Cutrin Premium Oil Treatment valdes av Eevi som bloggar på minifitness.fitfashion.fi. En olja för håret har funnits på min önskelista redan en tid, så det var verkligen roligt att se den här förpackningen ligga mitt i lådan! Mitt hår tenderar att vara mer på torra sidan, så det ska bli intressant att se hur det reagerar på oljebehandling.
Trind Nail Repair Natural nagelförstärkare valdes av Taina från charmingnails.blogspot.com. Det här är något jag verkligen behöver, för mina naglar är i hopplöst skick efter alla år av bitande och nagelbandsuppskrapande. Hoppas den inte gör mig grymt besviken.
Glamglow Powermud DualCleanse Treatment valdes av Malena från malenami.bellablogit.fi. Jag var verkligt glad åt att se en finlandssvensk bloggare i det här gänget! Produkten är en ansiktsmask som ska innehålla de goda sidorna av både olja och lera. Den ska bli rolig att testa!
Lumene Blueberry ögonbrynsvax valdes av Erika från lily.fi/blogit/nude. Utan att ha testat den ännu tror jag att den här produkten kommer att bli en favorit för mig. Ögonbrynsvax är alldeles fantastiskt då man vill få en lite mer definierad look men ändå inte alltför skarpa ögonbryn.

Det var denna månads produkter! Ärligt talat verkar de alla väldigt bra, och jag ska ta dem i bruk så snabbt jag bara kan!

3 comments:

  1. Så härliga produkter! :) Heter det inte helt enkelt skrubb på ren svenska? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mycket möjligt, men jag associerar det ordet bara med garderob och förvaringsutrymme. :D

      Delete
  2. Jag gilla den här boxen jag med! :D Håroljan måste definitivt prövas!

    ReplyDelete