Pages

Thursday, January 14, 2016

C9 och Yoogaia

Dag två av C9 börjar vara i hamn, och so far so good! Vad jag förstått av att läsa andras bloggar, och häftet som följer med programmet också för den delen, så verkar de två första dagarna vara de jobbigaste, sedan blir det bättre. Själv har jag inte upplevt dagarna som extra jobbiga, även om ett ordentligt mål mat nog börjar låta lockande nu! Visst har jag märkt av en lägre energinivå pga. den låga kalorimängden, men jag var också mentalt förberedd på det, vilket jag tror att har hjälpt en hel del. Tillräckligt med energi för att köra fram och tillbaks till Pojo, via Kyrkslätt, och släpa mätningsutrustning (mikrofon, högtalare, ljudkort, förstärkare och x antal sladdar) fram och tillbaka så gott som hela dagen har jag ju haft! Det var också med stor lättnad jag konstaterade att proteinpulvret (Forever Ultra) smakar mycket bättre än andra proteinpulver jag provat. Jag vet inte om jag kan påstå att det faktiskt smakar choklad, men det är definitivt drickbart och smakar riktigt bra blandat i smoothie, vilket är mer än man kan säga för de övriga pulvren.


Det har också varit skönt att börja träningssäsongen (oj så officiellt) med riktigt lågintensiva pass. Idag gick jag på en promenad runt Dickursby, och passade på att gå via posten för att plocka upp ett paket, och igår slog jag två flugor i en smäll genom att testa ett lätt yogapass via Yoogaia, en onlineportal som Buzzador gett mig en gratis månads användningstid till. Buzzador körde faktiskt samma kampanj förra året också, men jag tror att jag inte bloggade om det då.

Det måste erkännas att Yoogaia är en väldigt smidig portal! Man kan delta i yogaklasser hemifrån, antingen genom att se på inspelningar av tidigare timmar, eller genom att streama en timme live. Väljer man att streama kan man ha på sin egna webbkamera, och få direkt feedback av instruktören. Själv har jag bara provat inspelade timmar än så länge, men få se om jag uppammar modet att prova en livetimme här i något skede! Yogapasset jag körde igår var fokuserat på armar och rygg, vilket har känts idag!

Om du blev intresserad och också vill se vad Yoogaia kan erbjuda, gav Buzzador mig en kod som ger dig 14 dagars gratis användning av portalen: BUZZ2016. Använd den då du registrerar dig, så har du obegränsad tillgång till portalen i två veckor framåt. OBS, koden måste tas i bruk innan 1.2.2016!

No comments:

Post a Comment