Pages

Tuesday, May 22, 2012

Eurovision Song Contest Semi Final 1

Här följer en logg över reaktioner på olika sånger i den första semifinalen!

22:00 Nåja, då kör vi igång!

22:04 Okej, kom till saken. Ni programledare är inte så roliga som ni tror.

22:07 Euro-neuro? What? XD Oh, Montenegro! Jag gillar inte låten, men man måste ge dem poäng för humor ändå.

22:10 Åh, Islands är fin! :) Jag gillar den! Väldiga Leaves' Eyes -vibbar.

22:15 VÄLDIGT generisk låt av Grekland. Snygg kvinna i kort klänning, jämnt antal dansare, popbeat och flirtande. Meh.

22:17 ...och DÄR kom de grekiska folkdansstegen. Som väntat.

22:19 Trååååååkigt, Lettland. Stilrent och klassiskt, men...tråkig låt.

22:24 Asch då. Albaniens låt kunde vara riktigt fin, men den blir bara för tråkig...ooooch där kom det många falska toner i rad.
Tatu kom att tänka på banshees. :D

22:29 Hahaha, awesome moonwalking av säckpipsspelande killen. Inledningen till Rumäniens låt verkar åtminstone lovande!

22:31 Njae, lite för generisk trots allt. Men ett bra försök!

22:33 Schweitz har potential! Trevligt med lite mer rockig låt!

22:37 Belgiens låt är ganska söt. Väldigt flickig och oskyldig.

22:42 Jag tycker faktiskt att Finlands låt är riktigt söt också.

22:45 Jag skrattar redan vid introt till Israels låt, och fortsätter genom hela första versen och refrängen. Hilarious!

22:49 "Teh interwebz is fabulous" låter det som om San Marino vill säga. Eller de sociala medierna, vill det säga. Jag gillar inte låten, den får inte fram något alls.

22:52 Urgh, den första frasen av Cyperns låt, och jag vet redan att jag inte kommer att gilla den.

22:54 Generisk kvinna i kort klänning med generisk popsång som innehåller mycket "lalala".

22:57 Danmarks låt hör nog till de mest ärliga i den här tävlingen. Inte alls dålig.

23:01 Arghflawrgh awesome!! Rysslands gamla damer är för underbara!

23:06 Ungerns låt är inte dålig, men väldigt intetsägande ändå. Svårt att säga något om den.

23:09 What? Noodle soup? Pole dancers? What? Österrike, vad gör ni riktigt?

23:11 Urgh, det blir ju bara värre hela tiden! "Fuck a mitten, mopo"?

23:14 Hmm, Moldaviens låt är nog intressant. Men med vissa konstiga element, vilket tycks vara Moldaviens specialitet i ESC. Jag minns fortfarande "So Lucky" förra året.

23:17 Irland har skickat två stycken King Joffrey! D: KILL IT WITH FIRE!

23:18 De spelar ju totalt bara på att de är tvillingar. För ingen har sett tvillingar förr!!1! Visserligen har de en bättre låt än förra året, men ändå. Men de satsar all energi på dansandet, inget på sjungandet.

23:19 Okej, det där hjärtat med händerna var ganska gulligt! :) Fast Tatu tycker så här:


22:21 Huh, det var det! Nu tar vi kort paus tills röstandet är klart!

1 comment:

  1. Joo, Finlands låt är inte dålig, men jag gillar inte hennes röst.. Hon borde sjunga mjukare..
    Hur gick det, jag tittade inte.. :P

    ReplyDelete