Pages

Tuesday, April 20, 2010

Ett oväntat besök

Idag under fysikföreläsningen pep min telefon till med ett sms från Elle. Och ni kan själva tänka er hur förvånad jag blev då hon meddelade att hon precis kört över finska gränsen och skulle vara i Helsingfors om några timmar. Efter lite dealande hoppade jag över andra halvan av matematikföreläsningen (som följde på fysiken) och åkte in till stan för att träffa henne, samt en stor del av resten av hennes resesällskap. Det var några trevliga timmar i Olympiaterminalen (fast där var kallt), med mycket random prat. Fysikräkneövningen fick se sig överkörd, men hey - det är inte var dag man får överraskningsbesök från Sverige.

Kvällen tillbringades hemma hos Jolin, där det fattades flera viktiga beslut angående TrotsAllts kommande pjäs. Vissa av våra yngre medlemmar verkar ha lite problem med prioriteringen, vilket nu har gjort att vi måste skjuta upp vår pjäs till nästa höst. Själv tycker jag att det nog är det bästa vi kunde göra just nu, för det innebär att vi utan att stressa kan få ihop en bra pjäs. Men förutom det lite tråkiga beslutet fick vi filmat några vlogginlägg som vi ska använda i pjäsen. Herrejestas så Toni, min karaktär, blev knäpp i sitt vlogginlägg. Mumsar på chokladägg samtidigt som hon svamlar om Breakfast at Tiffany's och de svarta sidenhandskarna hon köpt. Vilka jag förresten verkar ha glömt kvar hos Jolin.

Hemma väntade ett mail jag skickat åt mig själv för exakt ett år sedan. Och nu tänker jag försöka gå till sängs i tid så att jag inte somnar under Janinas födelsedags-lägenhetsblottning imorgon.

No comments:

Post a Comment