Pages

Sunday, April 25, 2010

Trötthet

Efter en allnighter (lör-sön) som följde på en kort natts sömn (fre-lör) är det väl inget under att jag känner mig lite trött. Men jag har ändå orkat med nästan allt idag...matematiken konstaterade jag att får bli tills imorgon då jag kan gå till laskutupa och få de sista uppgifterna räknade. Men på morgonen for jag, pappa och Tova iväg till modellmässa och såg på massor av fina miniatyrtågbanor i olika skalor, flygplan och båtar av varierande storlek som flög omkring respektive seglade i en jättestor bassäng, och beundrade också några dockskåp. Jag och Tova passade dessutom på att utnyttja Fantasy Games' erbjudande om att få måla en liten rollspelsfigur. Vi fick var sin robot från Warhammer, medan en liten kille som kom lite senare fick måla Gimli. Det kändes lite orättvist, jag skulle gärna ha suttit och målat Sam och hans stekpanna (vi snackar alltså LotR, Sagan om Ringen, om någon inte förstod det).

Direkt därifrån till Tennispalatsi för att träffa Cami, Aleksi och Fille och se på Rautaa Rajan Taa. Filmen var helt okej, men uppfyllde ändå inte alla förväntningar som trailern ingav. Den var mer politiskt inriktad än fokuserad på banden. Dessutom var jag ju lite trött, och en mörk biosalong är ju inte det bästa stället att försöka hålla sig vaken. Men jag missade bara några korta bitar!

Nu har jag dessutom äntligen fått mitt rum iordningställt igen! Planscherna uppe, sängen på sin plats och skrivbordet skjutet tillbaka. Jag passade dessutom samtidigt på att ordna om i bokhyllan lite, och flyttade en hel del prydnadssaker till en hylla ovanför dörren. Just nu har jag en piggare period, men snart kraschar nog tröttheten ner på mig igen. Förhoppningsvis hinner jag sköta mitt adminjobb klart tills dess.

No comments:

Post a Comment