Pages

Friday, April 23, 2010

Qlangg-labb

Lååååång dag idag, igen. Nästan alla dagar tycks vara sådana, och det verkar fortgå åtminstone fram till Wappen. Men de senaste dagarnas saldo är ändå tillfredsställande: veckans fysik gjord, alla förra veckans matematikuppgifter gjorda, Janinas födelsedagsfest igår och qlanggmaskinslabb idag.

Vad är då en qlanngmaskin, kan man ju undra. Qlanng- eller klangmaskin är helt enkelt en manick som ska förhindra a) att man nyktrar till och b) att man blir fast för att dricka på allmän plats. Den består alltså av en flaska med någon ädel dryck i, från vilken det går en eller flera slangar som man sedan dricker ur. Till exempel så här (bilden direkt från qlanggmaskinskursens hemsida):

Men! (För naturligtvis finns det ett men) Laborationen var som upplagd för misstolkningar, speciellt då det handlade om ett rum fullt av teknologer. "Ska man suga här?", "Behöver nån slang?", "Vi kan suga av varandra", "Är den hård eller mjuk?" och "Varför går den inte in!?" var bara några av de meningar som flög genom luften flera gånger, och orsakade inte så få skrattanfall. Har man a dirty mind så har man, och den sidan av ens hjärna tycks underblåsas speciellt mycket på TF.

Tuba var dessutom jättesnäll och körde hem mig efter labbet, fast han själv egentligen hade bara ~2km hem (mot mina ~10).

Och då har jag inte ens nämnt att Jonny idag visade mig en awesome spelbutik i Hagalund, där jag hittade Pokémon Sapphire och MarioKart DS till mycket förmånliga priser. Här ska det nördas!

No comments:

Post a Comment