Pages

Wednesday, April 28, 2010

Putki-dag

Vilket betyder en dag som gick i ett sträck. Den enda pausen jag egentligen hade var mellan 12 och 14, och då satt jag ändå hälften av den tiden i finska räknestugan. Före det försiggicks matematikföreläsning och franskalektion. I den senare hade vi diktamen som var alldeles för lätt, och ändå lyckades jag göra några fel. Onsdag betyder också spaghettidag i Täffä, men som tur var lyckades jag undvika de längsta köerna.

Antonia och jag tillbringade lite tid i laskutupa idag, vilket fick oss att inse att vi kommer att behöva mycket hjälp med de sista tre uppgifterna för denna vecka. Elände också. Men en positiv motpol var att jag fick alla fysikuppgifter räknade på dagens räkneövning! Det betyder lite ledigt på eftermiddagen imorgon, awesome!

Ett par timmar på eftermiddagkvällen gick för Kanslikommitténs del ut på att städa i koperingsrummet. Vi hittade allt möjligt och omöjligt där inne, till exempel fem delvis isärtagna datorer, en Rumpskakarkalender från 2007, ett foto av TF:s styrelser 1985-1995 och en årsfestgåva av min matematikprofessor Georg Metsalo till TFS 2003...nå, se nu själva hur mycket saker vi bar ut därifrån - och lägg till några pafflådor fyllda med diverse papper vi plockar ut också. Rätt så roligt var det ändå, fast det kanske berodde på sällskapet också. Men vi hittade nio (!) olika böcker som vi beslöt att lägga till i TF:s bibliotek, så för första gången har jag som nationens bibliotekarie någonting att göra! Yess!

Efter städandet var det bara direkt ner till Stavans för syfiilis (sy+bra fiilis (bra stämning)=syfiilis), där jag satt en dryg timme och sydde fast halarmärken i min TF-halare. Sedan direkt till dansen, men den avslutades inte så bra eftersom jag började må illa mitt under lektionen. Näringsunderskott eller något liknande, gissade jag på. Som tur blev det bättre, men nu är jag trött i stället ;P

Imorgon kallar en full dag i Otnäs på mig, och på kvällen FUKSISPEKSIT i Dipoli! Det blir helt fantastiskt roligt, vårt spex är bara totalt awesome. Men förvänta er inga nya inlägg av mig de närmaste dagarna: i övermorgon är det Wappen...

No comments:

Post a Comment