Pages

Wednesday, April 14, 2010

Potatiskanon

Timmen mellan klockan 13 och klockan 14 idag visste jag redan från början att antagligen inte skulle leda till något vettigt. Och rätt hade jag ju: det är länge sedan sådana skrattsalvor har skakat klubben i TF (med länge menar jag naturligtvis allt från några dagar till några veckor). Jag, Hanna, Packe, Jonny ooooch...damn, nu har jag glömt hans namn igen. Men vi satt i ändan av ett bord och lyckades på något sätt vrida vartenda samtalsämne till något alldeles annat - och något alldeles underligt. För att underlätta det för er ska jag skriva det som en härledning.

Småpojkar som kastar kottar på en -> teknologflickor spöar upp småpojkar -> potatiskanon
Hanna vill ha en motorcykel -> skaffa pengar genom ifrågasatta metoder -> potatiskanon -> potatissniper -> samarbete -> kontinuerlig eldgivning-potatiskanon -> .....
Stämpel från Ylonz -> skulderbladen -> förolämpningar -> slå Packe -> diskussion om hur man bäst slår till någon som sitter bredvid en -> "var överallt var du i babianen?" -> ....

...fråga inte. Ingen av oss kunde efteråt säga hur vi kom till ett visst ämne. Hanna sade att hon hela tiden måste påminna sig själv om att det faktiskt började med ett seriöst samtalsämne. Men bara den timmen lyckades vända hela dagen till något mycket bättre än vad morgonen utlovade.

1 comment:

  1. Sv: Det har inte jag heller, men jag använder det i alla fall :p

    ReplyDelete